السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الَّذي سَمَحَتْ نَفْسُهُ بِمُهْجَتِهِ ، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ أَطاعَ اللهَ في سِـرِّهِ وَ عَلانِـيَـتِـهِ ، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ في تُرْبَتِهِ، أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاِْ جابَـةُ تَحْتَ قُـبَّـتِهِ، أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاَْ ئِـمَّـةُ مِنْ ذُرِّيَّـتِـهِ ، أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ خاتَِمِ الاَْ نْبِيآءِ ، أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ سَيِّدِ الاَْوْصِيآءِ ، أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ فاطِمَةَِ الزَّهْرآءِ ، أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ خَديجَةَ الْكُبْرى، أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى، أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ جَنَّةِ الْـمَـأْوى، أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ زَمْـزَمَ وَ الصَّـفا، أَلسَّلامُ عَلَى الْمُرَمَّلِ بِالدِّمآءِ، أَلسَّلامُ عَلَى الْمَهْتُوكِ الْخِبآءِ ، أَلسَّلامُ عَلى خامِسِ أَصْحابِ الْكِسْآءِ، أَلسَّلامُ عَلى غَريبِ الْغُرَبآءِ ، أَلسَّلامُ عَلى شَهيدِ الشُّهَدآءِ ، أَلسَّلامُ عَلى قَتيلِ الاَْدْعِيآءِ ، أَلسَّلامُ عَلى ساكِنِ كَرْبَلآءَ ، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ بَكَتْهُ مَلائِكَةُ السَّمآءِ، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ ذُرِّيَّتُهُ الاَْزْكِيآءُ ، أَلسَّلامُ عَلى يَعْسُوبِ الدّينِ ، أَلسَّلامُ عَلى مَنازِلِ الْبَراهينِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْئِمَّةِ السّاداتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الْجُيُوبِ الْمُضَرَّجاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الشِّفاهِ الذّابِلاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى النُّفُوسِ الْمُصْطَلَماتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْرْواحِ الْمُخْتَلَساتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسادِ الْعارِياتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الْجُسُومِ الشّاحِباتِ، أَلسَّلامُ عَلَى الدِّمآءِ السّآئِلاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْعْضآءِ الْمُقَطَّعاتِ، أَلسَّلامُ عَلَى الرُّؤُوسِ الْمُشالاتِ، أَلسَّلامُ عَلَى النِّسْوَةِ الْبارِزاتِ، أَلسَّلامُ عَلى حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمينَ،

مهدویت در قرآن

12 مهر 1394 توسط یاسین

آیا در قرآن شواهدی مبنی بر وجود یا ظهور حضرت مهدی(عج)یافت می شود؟

پاسخ: هر چند نياز نيست هر موضوع صحيحى با تمام جزئيات وخصوصياتش در قرآن کريم آمده باشد، زيرا بسيارى از موارد واقعيت دارد ولى وحى الهى به جزئيات متعرض نگشته است.
اما جواب سؤال مذکور مثبت است. آيات بسيارى پيرامون حکومت جهانى امام عصر (عليه السلام) وجود دارد که بزرگان دين در کتابهاى معتبر وگرانبهايشان نقل فرموده اند، از جمله آنها (علامه مجلسى) که در کتاب شريف بحار الانوار بابى را به ذکر آيات قرآن کريم که به قيام امام زمان (عليه السلام) تاويل شده، اختصاص داده است، وما در اين جا به چند نمونه اکتفا مى کنيم:
1- (در زبور (حضرت داود) بعد از کتب آسمانى سابق نوشتيم که: زمين را بندگان صالح ما به ارث مى برند). (1) واينان قائم آل محمد وياران او مى باشند.
2- (خدا فرستاده خود را با هدايت ودين حق فرستاد تا بر همه دين ها غالب شود؛ هر چند مشرکين نخواهند). (2) بنا بر روايتى از امام رضا (عليه السلام) نقل شده است، اين آيه درباره قائم آل محمد است، وى امامى است که خداوند او را بر همه کيش ها وآيين ها غالب گرداند.
3- (خداوند به کسانى که از شما ايمان آورده وعمل صالح پيشه ساخته اند، وعده داده که آنها را در زمين نماينده خود گرداند، چنانکه همانند آنها را سابقه خليفه کرد. وثابت مى دارد دين آنها را، که براى آنان برگزيد، ترس آنها را تبديل به امن کنيم، واينان هيچگاه به من شرک نورزند). (3)
در کتاب (غيبت) شيخ طوسى، روايت شده که اين آيه نيز درباره مهدى موعود (عجل الله فرجه) وياران او نازل شده است.
4- (ما اراده کرده ايم بر آنان که در زمين زبون گشتند، منت بنهيم وآنها را پيشوايان ووارثان زمين قرار دهيم).(4)
در (غيبت)، شيخ طوسى از امير المؤمنين (عليه السلام) روايت مى کند که در تفسير اين آيه فرمود: اينان که در زمين ضعيف گشته اند آل پيغمبرند، که خداوند مهدى آنها را برانگيزد تا آنان را عزيز ودشمنان ايشان را ذليل گرداند.
5- (بدانيد که خداوند، زمين را پس از مردنش زنده مى گرداند، ما آيات خود را براى شما بيان کرديم تا در آن باره تعقل کنيد). (5)
در (غيبت)، شيخ طوسى از ابن عباس روايت نموده که در تفسير اين آيه گفت: خداوند زمين مرده را بعد از بيدادگرى اهلش، با ظهور قائم آل محمد اصلاح کند.
علامه مجلسى در همين رابطه 60 آيه از آيات قرآن کريم را با روايات مربوطه ذکر فرموده که علاقمندان مى توانند به کتاب وى مراجعه نمايند. (6)
پي نوشته ها :
(1) (ولقد کتبنا فى الزبور من بعد الذکر ان الارض يرثها عبادى الصالحون). (انبياء/105).
(2) (هو الذى ارسل رسوله بالهدى ودين الحق ليظهره على الدين کله ولو کره المشرکون). (صف /9).
(3) (وعد الله الذين آمنوا منکم وعملوا الصالحات ليستخلفنهم فى الارض کما استخلف الذين من قبلهم..).. (نور /54).
(4) (ونريد ان نمن على الذين استضعفوا فى الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثين). (حديد /15).
(5) (اعلموا ان الله يحيى الارض بعد موتها، قد بينا لکم الآيات لعلکم تعقلون). (حديد/26).
(6) مهدى موعود، ترجمه على دوانى، ص 272-246.

 

 نظر دهید »

مهدویت

12 مهر 1394 توسط یاسین

ما پیرامون بحث ظهور:

1⃣ یه سری نشانه ها داریم
2⃣ و یک شرط ظهور

✅ چیزی که در آخرالزمان باید مبنای ما باشه شرط ظهوره
شرط ظهور آمادگی شیعیانه
مثل اینکه یک نفر به شما میگه از اینجا بلند شو برو فلان نقطه تهران، این میشه مبنای حرکتت
یه سری نشونه هم بهت میده که بفهمی داری درست میری، میگه سر راهت یه بانک میبینی، یه ساختمون با این شرایط میبینی
ما نمیتونیم خودمون علائم رو بسازیم، مثل اینکه خودمون یه بانک سر راه خودمون بسازیم بگیم دیدی داشتم درست میرفتم!
اما شرط رو میشه ساخت
ظهور یک شرط داره اون هم آماده شدن جامعه و مأموم برای پذیرش امامه
۱۱ بار خدا امام رو فرستاد مأموم آماده نبود، حالا باید برعکسش اتفاق بیفته
اول مأموم آماده شه بعد امام بیاد
باید بفهمیم دلیل غیبت این بوده که جامعه پذیرای امام نبوده، در مقابل کفار و مشرکین و مستکبرین نمیتونسته از امام زمانش دفاع کنه
وقتی فهم درستی از مسائل ظهور وجود نداشته باشه
مردم نشونه باز میشن، دقیقا همونطوری که بعضیا کفتر باز میشن
صبح تا شب سایت و وبلاگ میزنه اتفاقاتی که افتاده رو با نشونه ها تطبیق میدن
مثل قضیه «شعیب بن صالح»
که هر دفعه یه نفرو پیدا میکردن میگفتن این شعیبه

✅ اگه نشونه باز بشی، میشی مثل قوم موسی، یه سامری میاد با دو تا نشونه گولت میزنه
مثل طرف که اومده میگه من همون «یمانی» موعودم، تو بعضی شهرا هم مرید داره
سر همین قضیه تکفیریا که اومدن تو منطقه، یه جریانی بین شیعیان شکل گرفت از لبنان تا کشمیر که میگفتن این تکفیریا همون «سفیانی» هستن. باهاشون مبارزه نکنید، بشینید سر جاتون دیگه جبر تاریخی شروع شده.
یه عده ای همون موقع میگفتن ایرانی ها با مبارزه با سفیانی تو عراق و سوریه ظهور رو عقب انداختن
اتفاقا اگر هیچ کاری نمی کردیم ظهور عقب میفتاد
چون شما درگیر ۲ تا علامت شده بودی، شرط ظهور رو خراب کرده بودی
اتفاقا اگر به من بگن یه نشانه ظهور که محقق شده رو بگو، میگم همین که امریکا گفت بشار اسد نباشه، ما گفتیم نه خیر باید باشه
اونا گفتن داعش بیاد کربلا و نجفو بگیره، عراق تقسیم شه به ۳کشور. ما گفتیم نه
حرف کی شد؟
امریکا کم کسی نیست، ابر قدرته نماد فرعونه امروز

✅ اینا نشونه ظهوره یعنی شیعه داره از کیان خودش دفاع میکنه تو سوریه و عراق

 نظر دهید »

طلب حلالیت، برای چه!؟

28 اسفند 1393 توسط یاسین



از جانسوز ترین لحظات عمر علی علیه السلام، آن زمانی است که فاطمه علیهاسلام در بستر احتضار، پیش از آغاز وصایای پایانی، از ولی الله و از امام خویش «طلب حلالیت» می کند! گویا حس می کند که این وظیفه، به ظلم سقیفه بر زمین مانده است…

هیچ فردی در این کُره‌ی رنج، نمی تواند آنی و کمتر از آنی در عصمت فاطمه علیهاسلام شکّ و تردید کند. عصمت محض، اجازه هیچ قصور و تقصیری را به صدیقه طاهره علیهاسلام نداده است… طلب حلالیت، برای چه!؟

فاطمه علیهاسلام مادرانه‌ترین ارثیه‌های پُرفایده را برای نسل های پس از خویش باقی گذاشته است.

او به موحدان همه تاریخ آموخته است که اگر به همه ی تکلیف خویش به بهترین صورت ممکن، عمل کردید باز در مقابلِ امام زمانِ خود شرمنده اید! زیرا شان امام زمان، اجلّ و اعزّ و اشرف از اعمال مامومین است. تقدیم جان و دل در راه ولایت، ردّ امانت است به صاحب امانت! یعنی اگر توفیق شهادت یافتیم باید از ولیّ خود ممنون باشیم و از او «طلبِ حلالیت» کنیم…

 نظر دهید »

برو ای عید که ما عید نداریم امسال

26 اسفند 1393 توسط یاسین

جدیدترین سروده استاد سازگار

خون دل می چکد از دیده ی پیغمبر و آل
قامت فاتح خیبرشده خم مثل هلال
آل یاسین همه هستند پریشان احوال
غرق اندوه شده ملک خدای متعال
می زند مادر سادات به بسترپروبال
برو ای عید که ما عید نداریم امسال
——————————————-
برو ای عید که ناموس خدارا کشتند
بروای عید که ام النجباء را کشتند
وای بر ما که مه برج حیا را کشتند
به خدا دختر پیغمبر مارا کشتند
شیعه درماه عذا عید بگیرد به چه حال
برو ای عید که ما عید نداریم امسال
——————————————-
حق پیغمبراسلام ادا شد آخر
حمله بر خانه ی ناموس خدا شد آخر
تاکه ازکوثریک آیه جدا شد آخر
پشت در محسن شش ماهه فداشدآخر
آتش و بیت خدای احد جل جلال؟
بروای عید که ما عید نداریم امسال
——————————————-
خانه وحی شداز دود ستم پیچیده
بانگ یا فضه خذینی همه جا پیچیده
زین جنایت بدن شیرخدا لرزیده
اشک شیعه است که ازدیده روان گردیده
زینبینند(س) که گشتند پریشان احوال
بروای عید که ما عید نداریم امسال
——————————————-
تا صف حشر برآن بازوی بشکسته سلام
خون دل میچکداز دیده اهل اسلام
ای محبان علی(ع) اشک ببارید مدام
عرض تبریک حرام است،حرام است،حرام
گریه وناله حلال است،حلال است،حلال
برو ای عید که ما عید نداریم امسال
——————————————-
استاد سازگار-اسفند1393.

 نظر دهید »

دیدگاه امام خامنه ای در مورد تاریخ شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

13 اسفند 1393 توسط یاسین

 

حجت الاسلام ادیب یزدی در یکی از سخنرانی های خود در خصوص نظر رهبر انقلاب درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) اظهاراتی کرد.

این واعظ مشهور تهران درباره فاطمیه و زمان عزاداری برای حضرت زهرا (س) به بیان خاطره و نقل قولی از رهبر معظم انقلاب پرداخته و گفته بود:” یادم می آید یک روز در محضر رهبر عالی قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد:"درباره شهادت حضرت فاطمه(س) بالاخره 75 روز بعد از رحلت صحیح است یا 95؟” رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه ای دادند و فرمودند: “برای شما چه فرقی می کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند.”

وی افزوده بود: دقیقا همین نکته ای که حضرت آقا فرمودند مدنظر است. ایام فاطمیه نسبتا طولانی است به جهت این که فضائل حضرت زهرا(س) هم بی حد و حصر و بی اندازه است. فاطمه زهرا(س) ریشه، اصل و اساس ولایت و عصمت و حقیقت امامت است. هر قدر فضائل ایشان گفته شود اولا تمام شدنی نیست و ثانیا برکات بسیاری بر بیان فضائل فاطمی آمده است به عنوان نمونه بیان فضائل فاطمه(س) نفاق را از انسان می زداید، ایمان انسان را زیاد می کند، موجب بصیرت عمیق انسان نسبت به حوادث و وقایع تاریخی می شود، انسان را با حقایق و بطن این عالم آشنا می کند، انسان را پیش خدا و حضرات معصومین(ع) خصوصا حضرت بقیة الله(عج) محبوب می نماید و زمینه کسب تقوا و فضیلت را در انسان مضاعف می کند و بسیاری از فضایل دیگر. لذا جامعه شیعی ما به ذکر فضائل فاطمی بسیار نیازمند است و بحمد الله فرصت خوبی هم در ایام فاطمیه فراهم شده که توسط هیئتی ها، متدینین، نمازگزاران و مسجدی ها در مراسم هایی مختلف این فضائل گفته شود.
یا فاطمه زهرا ادرکنی

 

 1 نظر
  • 1
  • 2

سلام آخر زیارت عاشورا

السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

تاریخ امروز


  • ابزار بدون تبلیغات
  • ذکر ایام هفته

    اوقات شرعی به افق جهرم

    اوقات شرعی

    آرشیوها

    • تیر 1399 (2)
    • خرداد 1398 (3)
    • مرداد 1397 (1)
    • تیر 1397 (2)
    • خرداد 1397 (8)
    • دی 1396 (1)
    • آذر 1396 (1)
    • اردیبهشت 1396 (3)
    • دی 1395 (1)
    • آذر 1395 (1)
    • مهر 1395 (1)
    • شهریور 1395 (3)
    • بیشتر...